News

Umek, Chris Da Break oraz Rygar na tech-stage @ Electrocity


Niezmiernie miło nam poinformował że i tak wyśmienity line up poszerzyliśmy o 3 reprezentantów  sceny techno.


UMEK
UMEK (Uros Umek) urodzony w 1976 roku w Ljublianie dj i producent . granie rozpoczął w Słowenii  w 1993 roku będąc jednym z pionierów muzyki techno w swoim kraju i jednym z pionierów miksowania z winyla. Jako jeden z nielicznych używał do grania tylko czarnych krążków, a nie zwykłych plastikowych płyt CD. Wraz z grupą przyjaciół zaczął organizować imprezy, które promowały muzyke techno. Robił to na tyle skutecznie, że techno stało się w Słowenii wyjątkowo popularne, a sam Umek postacią legendarną. Równie udane są działania Umek’a jako twórcy. Z pod jego skrzydeł wyszedł znany wszystkom dobrze label Consumer Recreation, dla którego wydaje własną muzykę, nagrywa również dla takich wytwórni jak: Tortuted, Planet Rhythm, Primate, Jeriho, Missile i jeszcze wiele innych. Muzyka, którą tworzy to najczęściej czyste techno, czasami funkowe, tech-house oraz electro. Wraz z upływem czasu wydawał rozmaite płyty, które stawały się coraz większymi hitami. Niektóre jego utwory nie raz stawały się numerami jeden, pośród didżejów grających muzykę techno. Zdobył już popularność niemal na całym świecie, jest zapraszany na wszelkie imprezy, gdzie potrafi pokazać swoje umiejętności obsługi konsolety. Jego popisowy numer to granie z 3 decków, później już to było norma, wiec spróbował swoich sił wykorzystując 4 gramofony, zawsze gdy ma taką możliwość używa ich w pełni.



CHRIS DA’ BREAK Chris Da break / Krzysztof Dobracki
Wszystko zaczęło sie w latach 80-tych, kiedy to zostal zainspirowany przez muzykę takich artystow jak Jean Michael Jarre i Kraftwerk. „Kiedy kupilem pierwszy zestaw decków całkowicie uzależniłem się od dżwięków podziemnego techno”. Styl Krzyśka ewoluował przez lata. Mixował wiele form techno jak np. Detroit w wykonaniu takich producentów jak Jeff Mills, Robert Hood oraz angielskich producentow jak Surgeon i Oliver Ho. W okresie 98-2000 Krzyśka pochłonęły funkowe rytmy wprowadzone do klubów przez producentów jak: Cristian Vogel, Si Begg, Neil Landstrumm i Tobiash Schmidt. „Każdy ich utwór jest oryginałem, ma nowy rytm i zupełnie nowe dźwięki”. W tamtym czasie Chris stał się uzależniony od kupowania vinyli i skolekcjonował całą dyskografię artystów z Brighton, których tak podziwiał. Obecnie Krzysiek łączy straight i funky techno, charakteryzujac swoje sety rożnorodnością.


Karierę rozpoczął w rodzinnym mieście gdzie grywał w klubach stając się rezydentem najpopularniejszego z nich. Prowadził audycję radiową pt. Cyber Noc w Radiu PSR, która została reaktywowana pod nazwą „Neurologia” na falach Radia ABC. Punktem zwrotnym był rok 1998 kiedy został zauważony przez Agencję NMA jako młody talent. W tym samym roku został zakwalifikowany do udziału w Red Bull Music Academy jako jeden z tysiecy dj’i z całego świata. Po akademii Krzysiek dostał wiele propozycji grania w kraju. Zagrał na pierwszej edycji Mayday Polska w 2000 roku i kolejnej w 2001 i 2005, wystąpił na Creamfields Polska w 2003 i na wielu prestiżowych imprezach.


Był pierwszym polskim dj’em, który wystąpił w klubie Tresor w Berlinie. Ciężko jest wymieniać wszystkich znanych wykonawców z którymi miał zaszczyt zagrać jednak najważniejszymi dla niego byli: Cristian Vogel, Dave Clarke, Eddie Flashin’ Fowlkes, Adam Bayer, Chris Liebing i Surgeon.


W 2002 Krzysiek i jego przyjaciel Droptech założyli formację Neuroshocked, organizując wiele imprez w ich rodzinnym mieście i organizując bookingi w całej Polsce. Organizowali oni imprezy w klubach: Sonar i Laboratorium, zostając w końcu właścicielami klubu Neuron, w którym gościli artystów takich jak: Lars Klein, Eric Sneo, Henry Cullen, Chris Liberator i wielu innych.


W roku 2003 Krzysiek zdecydował produkować własną muzykę, zakładając małe studio w domu, co zaowocowało wydaniem pierwszego utworu na wytwórni Artsite z artystą Swam pt. „Pad_Fire_Life”. Obecnie Neuroshocked założyła wytwórnie płytową pod ta samą nazwą, wydając pierwszą epke z utworem Krzyśka pt. „People Are Sick of It



RYGAR
Muzyką techno zainteresowałem się około roku 1992, kiedy pojawiły sie na polskich bazarach pierwsze składanki z nowymi brzmieniami z Zachodu. Odnalazłem w niej coś co mnie zatrzymało i trzyma do dzisiaj, wspaniałe syntezatorowe barwy, niespotykana dynamika, odrzucenie infantylnych i egzaltowanych tekstów, których pełno w popularnych utworach pop i rockowych.. Przez krótki okres interesowało mnie hardcore techno, jednak gatunek ten, jako bardzo ekstremalny, szybko zmęczył monotonią rozwiązań brzmieniowych i rytmicznych. Za sprawą jednego tylko kawałka, a mianowicie legendarnego „Access” DJ Mishah’a & DJ Tim’a, zainteresowalem sie innym nurtem – ACID! Zafascynowaly mnie psychodeliczne, pokręcone dźwięki TB303 połączone z energetycznym techno. Wtedy też spróbowalem swoich sił jako DJ. Początki byly nieśmiałe, kilka imprez granych ze wszystkiego, co było pod ręką: kaset, pożyczonych CD, kilku winyli, czasem nawet discmana (kiedy właściciel klubu nie postarał sie o odtwarzaccz CD).. Zagralem kilka imprez w Oławie, Oleśnicy, Żarach i rodzinnym Bierutowie… jednak szybko okazalo się że 'to nie to’. Takiemu graniu czegos brakowalo, bylo to tylko odtwarzanie kilkudziesięciu 'zdobycznych’ kawałków z klubową elektroniką: dostęp do muzyki był bowiem bardzo ograniczony. Minely 2 lata i można już było kupić wysyłkwo winyle z interesującą mnie muzyką. Powoli, jedna płyta po drugiej, zacząłem poszerzać kolekcję, odsłuchując ją na starym gramofonie. W roku 2001 bylo mnie już stać na zakup dwóch wymarzonych gramofonów Technicsa oraz miksera Ecler… Od tej pory moja kolekcja płyt zaczęła sie rozrastac coraz szybciej, zacząłem równiez kupować płyty z innymi niż acid techno gatunkami – tech-trance, tek-house, jazz, funky techno, breakbeat, trance, progressive techno/trance. Krótko potem znajomy DJ Crossfader zaprosił mnie na prawdziwą, dużą imprezę techno (w klubie Bravo) oraz przyjął pod skrzydła swojej agencji – zostałem czlonkiem JAJO ART Rebellion . Gralem juz coraz bardziej regularnie, imprezy we wrocławkim Bravo, Wagonie, na Grobli, kilku squatach… było ich sporo, a wiele z nich fantastycznych. W roku 2003 DJ Grooveliker zaprosił mnie do swojej agencji CITY BEATS. Przyniosło to również pewną zmianę: oprócz kameralnych imprez w małych klubach zacząłem grać również na imprezach masowych oraz w znanych klubach. Mialem okazję zagrać na imprezach obok tak znanych w techno-światku postaci jak Dr Motte, Chris Liberator, Westbam, Glenn Wilson, Hardy Hard, Angelo Mike, Trevor Rockcliffe, Chris Liebing, Dave The Drummer, Tom Hades, Azzido Da Bass, Hardy Hard, Mark Tyler, Gaetano Parisio, Rowland Te Bastard, Aaron Liberator, Carla Roca, Julian Liberator, Diana D’Rouze, Davide Squillace, Robert Natus



Uwaga: Nowy konkurs – wygraj bilety na ELectrocity, więcej w newsie o imprezie -> http://www.ftb.pl/news/47389_0_1/tunnel-electrocity-14-sierpnia-lubiąż.htm




Polecamy również

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →