Niechlubna sława? Pierwszy utwór Tiesto właśnie przekroczył miliard odsłon
Tiesto oficjalnie może dopisać do swojego konta pierwszy utwór przekraczający magiczną barierę miliarda odsłon. Czy na pewno są powody do radości?
Utwór, który podzielił fanów
Trendy istnieją wszędzie, również w muzyce. Od lat możemy zaobserwować na naszym elektronicznym podwórku nieustanny wyścig w poszukiwaniu nowych, świeżych brzmień. Kiedy już jakieś konkretne zacznie nabierać na popularności, wówczas szereg artystów zaczyna je naśladować, co daje efekt kuli śnieżnej.
Wobec tego, co jakiś czas w środowisku możemy obserwować erę danego muzycznego nurtu. Nie tak dawno mogliśmy śledzić czas szczytowej popularności slap house’u. Niemal wszystkie większe elektroniczne wytwórnie na pewien okres zapadły w gorączkę uderzającego basu.
Samej popularności gatunku z pewnością pomógł fakt, że jego mainstreamowe brzmienie było niezwykle dobrze wpasowane w oczekiwania rozgłośni szukających elektroniki z popową naturą. To właśnie w takich warunkach narodził się najpopularniejszy utwór Tiesto.
The Business jest bowiem jedynym utworem DJ-a , który na ten moment przekroczył granicę miliarda odsłon. W normalnym przypadku byłby to powód do wielkiego świętowania. Tym razem jest jednak trochę inaczej. Produkcja bowiem mocno podzieliła fanów holenderskiego artysty.
Przeczytaj też: Nowe życie hitu z 2013 roku! Armin van Buuren i Trevor Guthrie w 4K
Wyraźna niechęć sporej części słuchaczy ma miejsce już u podstaw utworu. Sam slap house jest bowiem dość monotematycznym gatunkiem, który szybo może się znudzić, szczególnie kiedy słyszy się go wszędzie. Jego najbardziej mainstreamowe utwory często potrafią brzmieć jak pisane według jednego scenariusza: te same brzmienia, podobne wokale, identyczny rytm, proste melodie.
Wobec tego naturalnie część tej niechęci przelała się na The Business od Tiesto. Dodatkowo całość podsycał fakt, że wydała go ta sama osoba, która stoi za największymi hymnami muzyki elektronicznej. Przy okazji premiery dało się zatem usłyszeć głosy o zaprzedaniu muzycznych wartości.
Nie chcę jednak, żeby cały ten artykuł brzmiał jak roast premiery od Tiesto. Należy zaznaczyć, że The Business niesie ze sobą niezwykle solidną (nawet jeśli nieskomplikowaną) melodię, która ma tendencję do tego by się „przykleić”.
Sprawdź również: Brothers of Destruction czyli Hardwell, Maddix i Timmy Trumpet na jednym tracku
Dodatkowo, kawałek nie zdobył tak ogromnej popularności, nawet na tle innych slap house’owych utwórów, tylko ze względu na pseudonim autora. Całość od początku miała świetne predyspozycje na hit, co z idealnym czasem premiery przełożyło się na ogromne liczby.
Na koniec nie można zapomnieć, że ten miliard odsłon na Spotify to nie tylko zwykłe cyferki, ale setki milionów słuchaczy z całego świata, które pokochały produkcję Tiesto. Nawet, jeżeli nie wszyscy podzielają takie uczucia, to ostatecznie raczej każdy większy artysta chciałby mieć na swoim koncie takie osiągnięcie.
A zatem The Business, i to miliardowy! A wy, co myślicie o tym utworze Tiesto? Koniecznie dajcie nam znać na naszym Facebooku, gdzie codziennie czekają na was najlepsze newsy ze świata muzyki elektronicznej.