Bez kategorii News
Przełom dla wschodzących producentów? Spotify i SoundCloud testują nową funkcję

Przełom dla wschodzących producentów? Spotify i SoundCloud testują nową funkcję

Świat obiegła informacja, że SoundCloud i Spotify testują funkcję znaną z innej platformy.

SoundCloud i Spotify bardziej viralowe?

Nie jest żadną tajemnicą, że TikTok zmienił branżę muzyczną. To, jak ogromny wpływ ta platforma wywarła na całe środowisko można zaobserwować chociażby po tym, ilu światowych twórców regularnie na TikToku tworzy. Co ważne, algorytmy serwisu sprawiają, że również nowi twórcy mają większą szansę zaistnieć w świadomości szerszej grupy słuchaczy. Tak naprawdę każdy tam może stworzyć treści viralowe.

Kwestią czasu zatem było nim kolejne platformy zaczną stosować podobne do TikToka schematy. W przeszłości zrobił to chociażby YouTube za sprawą formatu Shorts, lecz jego forma raczej nie jest skupiona bezpośrednio na muzyce.

Przeczytaj też: The History of Sunrise czyli scena legend na kołobrzeskim festiwalu

Już teraz kolejne dwie gigantyczne platformy zainteresowały się pionowym przewijaniem treści. Mowa o serwisach Spotify i SoundCloud. O ile pierwsza z firm już teraz stopniowo wprowadza do swojej aplikacji mobilnej aktualizację pozwalającą m.in. na dodawanie 30-sekundowych nagrań wideo i stosowanie hasztagów, tak SoundCloud jest jeszcze na etapie testów.

Z kolei na SoundCloudzie ma pojawić się funkcja Odkryj. Jak sama nazwa wskazuje, ma dotyczyć wyłącznie odkrywania nowej muzyki na podstawie wcześniej słuchanych artystów lub polubionych utworów.




Polecamy również

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →