Dubstepowe klasyki, ale to house? Niecodzienna EP-ka Hood Politics Records
Moda na reworki zamiast ustać, przenosi się na coraz to bardziej odległe segmenty muzyki elektronicznej. Jak wypada to w przypadku tych dubstepowych klasyków?
Klasyki filarem dzisiejszego EDM
Muzyka elektroniczna, będąc obecnie najszybciej rozwijającym się segmentem świata muzyki, z każdym kolejnym sezonem staje się coraz większą częścią naszego codziennego życia. O ile każdy z nas kojarzy klasyk taki jak Don’t You Worry Child Swedish House Mafii czy klasyki innych producentów będących częścią głównego rynku, tak ogromny wpływ na świat dzisiejszej muzyki mieli również artyści dubstepowi, którzy wynosząc dotychczasowy świat basu i ciężkich, elektronicznych brzmień syntezatorów ponad oczekiwania wszystkich, rozpoczęli nową epokę rozwoju EDM.
Przeczytaj także: Rodzina Aviciiego sprzedała większość jego katalogu muzycznego
O ile większość klasyków dubstepowych jest grana do dzisiaj w oryginalnych wersjach, tak coraz częściej możemy zaobserwować wejście trendu reworków w świat elektroniki, gdzie producenci starają się wzbogacić legendarne już utwory o własną interpretację. Jednym z przykładów tego typu działania jest najnowsza kompilacja Dubstep Forever wytwórni Hood Politics Records, gdzie otrzymaliśmy pięć remiksów dotychczasowych największych hitów z rodziny basowej.
Dubstep w wersji… tech house? Feels wrong
O ile utwory takie jak Scary Monsters and Nice Sprites Skrillexa czy Like a B*tch Zomboya są bardzo ciekawym urozmaiceniem setów w formie mashupów, tak sprowadzenie ich do tech house’u w moim odczuciu wydaje się być wręcz nielegalne. Otrzymaliśmy w tej kompilacji pięć remiksów amerykańskich producentów, w których starają się oni przenieść dotychczasowy motyw utworów wprost na parkiet dyskoteki.
O ile same kawałki prezentują się naprawdę przyzwoicie, tak nazwanie ich, cytując, „czymś w rodzaju nowego gatunku” to zdecydowana przesada. No chyba że samplowanie basów z oryginalnych kawałków w wydaniu tech house’owym możemy nazwać nowym gatunkiem. Podobne akcje Hood Politics zastosowało w przypadku utworów Daft Punk, gdzie sama kompilacja była bardzo skutecznym skokiem na zasięgi. Te jednak Hood Politics musi sobie jeszcze wyrobić, jednak czy warto to robić w taki sposób?