Eventpromo

Tauron Nowa Muzyka – szczegółowy program oraz kolejni artyści!

King
Krule gwiazdą koncertu finałowego VII edycji 
Festiwalu Tauron Nowa Muzyka 2012.  Wraz z szczegółowym programem i biletami
jednodniowymi, poznajemy kolejnych artystów.

XXYYXX
i Nguzunguzu poszerzają tegoroczny line’up.

 

Każdego roku jednym z
najważniejszych celów naszego festiwalu jest prezentacja jak najszerszej grupy
muzycznych debiutantów, twórców nie mogących się pochwalić zbyt wielkim
dorobkiem nagraniowym, mającym za to ogromny potencjał, dzięki któremu być może
osiągną sukcesy artystyczne na miarę Autechre, DJ-a Krusha czy Squarepushera.
Wyszukujemy najciekawszych autorów debiutanckich EP-ek, muzyków mogących
pochwalić się jednym albumem i zestawiamy ich z największymi mistrzami sceny
elektronicznej, pokazując w jakich kierunkach mogą się w przyszłości rozwijać
niszowe odmiany muzyki współczesnej. Dlatego też – podobnie jak w zeszłym roku
– finał tegorocznej edycji Tauron Nowa Muzyka należał będzie do debiutującego
artysty – osiemnastoletniego londyńczyka, znanego jako King Krule.

Ponownie zapraszamy Was na
koncert odbywający się w wyjątkowych przestrzeniach najstarszej świątyni
ewangelickiej w Katowicach, które tak doskonale sprawdziły się w trakcie
zeszłorocznego występu innego debiutanta – Jamiego Woona. Właśnie tam
usłyszycie po raz pierwszy w Polsce jeden z najbardziej niesamowitych utworów,
jakie pojawiły się w zeszłym roku – Out
Getting Ribs
. Utwór, który w ciągu paru miesięcy doczekał się ponad miliona
odsłon na popularnych serwisach video zwrócił uwagę krytyków i publiczności na
młodego Londyńczyka, znanego dotychczas nielicznym odbiorcom ze swoich
inspirowanych hip-hopem instrumentalnych kawałków, publikowanych pod
pseudonimem Zoo Kid. Wraz ze zmianą pseudonimu przyszła również zmiana w muzyce
– połamane rytmy zastąpił dubstepowy pogłos, a miejsce jazzowych sampli zajęły
gitary i zabawy z elektroniką. Po olbrzymim sukcesie pierwszego kawałka,
przyszedł czas na debiutancką EP-kę, która w listopadzie ubiegłego roku
potwierdziła, że jesteśmy świadkami narodzin niezwykłego talentu. Jego
kompletnie nie przystający do chłopięcego wizerunku głęboki głos, porównywany
przez niektórych recenzentów do głosu Leonarda Cohena, oprawiony w niepokojące
brzmienia, kojarzące się zimnofalowymi utworami z lat 80-tych, został uznany za
zjawisko, w którym najpełniej zamknęły się problemy młodej generacji
Brytyjczyków, protestującej na ulicach wielkich miast. Jego występ podczas
finału tegorocznej edycji Tauron Nowa Muzyka to niepowtarzalna okazja, by
zobaczyć twórcę, który już u progu kariery potrafi zwrócić na siebie uwagę
bezkompromisową szczerością tekstów i pozbawioną ograniczeń pomysłowością
muzyczną, pozwalającą mu na bezproblemowe poruszanie się po mroczniejszych,
przesiąkniętych liryczną wrażliwością obszarach współczesnej elektroniki.

Mamy również doskonałą
informację dla tych, którzy wybierając się na festiwalowe koncerty w piątek i
sobotę w Dolnie Trzech Stawów, ponieważ do naszego tegorocznego line-upu
dołącza kolejna dwójka wykonawców. Pierwszy z nich to kolejny przedstawiciel
najmłodszej fali producentów muzyki elektronicznej, zaledwie szesnastoletni
Marcel Everett, występujący pod nazwą XXYYXX.
Nie dajcie się zwieść młodemu wiekowi muzyka, bo to on właśnie za opublikowany
w tym roku, nagrywany w domu  album,
doczekał się porównań z Machinedrum i Jamesem Blake, a część krytyków mianowała
go nową nadzieją chillvawe.  Jego muzyka,
wciąż pełna dziecięcej wrażliwości i melancholii, zbudowana na
minimalistycznych rytmach i brzmieniu klawiszy to jedno z tych zjawisk, które
powinny wzbudzić zainteresowanie każdego fana nowych, futurystycznych brzmień.

O naszym kolejnym wykonawcy
pisze się, że byli by doskonałym składem otwierającym występy Gang Gang Dance,
więc goszcząc w tym roku gwiazdę amerykańskiej neo-psychodelii, postanowiliśmy
również zaprosić szalony duet Nguzunguzu.
Żeby opisać inspiracje stojące za prezentowaną przez nich muzyką, należałoby
przepisać całą Encyklopedię Niszowych,
Egzotycznych i Nieistniejących Gatunków Muzycznych
, na szczęście sami
podsumowują własne dokonania spójnym określeniem „futuristic global club
music”, w którym główny nacisk położony jest na przymiotnik global. Od kuduro
po juke, od grime po zouk, każdy gatunek muzyki tanecznej jaki wypłynął na
powierzchnię w ostatnich dekadach, zmienia się w rękach mistrzowskiej pary z
Los Angeles w punkt wyjścia do improwizacji zdolnych rozpalić publiczność pod
każdą szerokością geograficzną i poskutkować zaproszeniami do współpracy od
takich gwiazd jak M.I.A, która powierzyła im opiekę producencką nad swoim ostatnim
mixtapem.

Na oficjalnej stronie
festiwalu, pod adresem:

www.festiwalnowamuzyka.pl/timetable/

dostępny jest szczegółowy
program tegorocznej edycji festiwalu. Program można również śledzić dzięki
specjalnej aplikacji, która powstała na smartfony.

 

 

Festiwal
Tauron Nowa Muzyka | Katowice | 23-26.08.2012

Karnety
trzydniowe (ilość ograniczona):

170 zł

Karnety dwudniowe:

140 zł

Bilety jednodniowe na piątek
(24.08) lub sobotę (25.08):

Piątek
(24.08): 110 PLN / w dniu 130 PLN

Sobota
(25.08): 90 PLN / w dniu 110 PLN

Bilet na koncert otwarcia (23.08.2012):

60 zł

Bilety na koncert finałowy (26.08.2012):

60 zł

 

Sponsorem
głównym festiwalu jest TAURON Polska Energia.

TAURON Polska
Energia SA jest spółką holdingową w grupie kapitałowej, która jest drugim pod
względem wielkości producentem energii elektrycznej w Polsce, największym
dystrybutorem energii oraz jednym z największych jej sprzedawców (według danych
za lata 2007-2009). Grupa TAURON obejmuje swoim działaniem 17 proc. powierzchni
kraju, zatrudnia ok. 27,8 tys. osób i jest jednym z największych podmiotów
gospodarczych w Polsce. Grupa posiada aktywa we wszystkich elementach łańcucha
wartości charakterystycznego dla sektora elektroenergetycznego (wydobycie,
wytwarzanie, odnawialne źródła energii, dystrybucja, sprzedaż).




Polecamy również

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →