News

Konferencja Stadium of Sound, akcja S-O-S SAVE WATER


Już wkrótce, 6 września o godzinie 18 pierwsze dźwięki rozbrzmią na stadionie Lecha przy ulicy Bułgarskiej w Poznaniu. Dzisiaj około południa miała miejsce konferencja dotycząca imprezy Stadium of Sound. Ciekawostką jest fakt, że organizatorzy wyemitują na ekranach mecz Lecha, który poznańska drużyna rozegra tego dnia.


Na spotkaniu obecni byli dziennikarze, organizatorzy, a nawet kapitan Lecha Poznań Piotr Reiss i Robert Leszczyński (rzecznik prasowy festiwalu), który przedstawił swoje spojrzenie na polski clubbing. Druga edycja jednego z największych tego typu eventów w Europie zapowiada się ciekawie.


Organizatorzy zapewnili, że wyciągnęli wnioski z zeszłorocznej imprezy i w tym roku o wpadkach nie może być mowy. A jest co naprawiać. Zapewne wielu z Was pamięta gigantyczne kolejki przy wejściu i jeszcze większe do całych trzech punktów cateringowych. Ludzie którzy stali trochę dalej od sceny mogli mieć wrażenie, że muzyka brzmi raz ciszej, a raz głośniej – nagłośnienie niestety nie do końca poradziło sobie z nietypową przestrzenią, która, trzeba przyznać jest sporym wyzwaniem dla akustyków.


W tym roku zostały wprowadzone specjalne karty, które umożliwią sprawne i szybkie wpuszczanie ludzi na teren stadionu. Do tego na murawie boiska mają leżeć specjalne maty, które w razie deszczu sprawią, że imprezowicze nie będą brodzić po kolana w błocie. Na imprezie będzie miała miejsce również akcja SOS , mająca zwrócić uwagę na problem braku wody pitnej w krajach trzeciego świata, ale i w krajach uprzemysłowionych. Dochód ze sprzedaży specjalnych butelek wody będzie przeznaczony na pomoc biedniejszym krajom, zwłaszcza afrykańskim.


Stadium of Sound zamyka niejako sezon festiwalowy, który, trzeba dodać, był w tym roku rekordowy pod wieloma względami. Organizatorzy dopieścili line-upy tak, że wielu festiwalowiczów irytowało się, że nie może usłyszeć swoich ulubionych dj-ów, gdyż grają w tym samym momencie na różnych scenach. Logistyka na tegorocznych festiwalach uległa znacznej poprawie, choć i tak jest jeszcze wiele do naprawienia.


Zobaczymy więc, jak uda się SoS i miejmy nadzieję, że będzie to godne zakończenie polskiego sezonu festiwalowego. Póki co sprzedało się ok. 10 000 biletów, ale sprzedaż dopiero nabiera tempa. Jest coraz więcej chętnych, a organizatorzy liczą na to, że wiele osób zdecyduje się kupić bilet po powrocie z wakacji.


Druga edycja SoS może sprawić, że Poznań wyjdzie na prowadzenie spośród wszystkich polskich miast jako najbardziej sprzyjające muzyce klubowej.


Jak mówił Robert Leszczyński event ten ma być rozwijany w kolejnych latach i z roku na rok zarówno line-up, nagłośnienie i organizacja mają być coraz lepsze, a pojemność stadionu ma sukcesywnie wzrastać. Warto dodać, że patronat nad wydarzeniem objął sam prezydent miasta, Ryszard Grobelny. Być może po tym sezonie festiwalowym okaże się, że stolica Wielkopolski dzięki Global Gathering, SoS i wielu innych imprezach jest również stolicą polskiego clubbingu.


 


S-O-S SAVE WATER


Stadium of Sound w trosce o naturalne zasoby czystej wody


W ramach festiwalu Stadium of Sound 2008 organizatorzy eventu – Wydawnictwo My Music oraz KKS Lech Poznań, przeprowadzają akcję S-O-S SAVE WATER, mającą na celu uświadomienie młodym ludziom skali problemu braku wody pitnej na świecie. Pozyskane środki finansowe z akcji, m.in. ze sprzedaży dedykowanej wody oraz akcji sms-owej, zostaną przekazane na kampanię społeczną „Zbieram wodę“ Polskiej Akcji Humanitarnej.
 
Stadium of Sound, który odbędzie się 6 września na Stadionie Lecha w Poznaniu, to jeden z największych koncertów muzyki klubowej w Europie. Ponad 20 tysięcy młodych ludzi, będzie się bawić na tegorocznej edycji festiwalu przy muzyce takich sław jak: Erick Morillo, Tiësto, Sebastian Ingrosso czy Christopher Lawrence. Koncert Stadium of Sound od samego początku rozpoznawalny jest pod skróconą nazwą S-O-S. Sygnał ten na wszystkich kontynentach oznacza wołanie o pomoc, dlatego stał się symbolem akcji S-O-S SAVE WATER.
 
Akcja S-O-S SAVE WATER stanowi wyjątkowy, ze względu na ścisły związek z koncertem, muzyczny apel do społeczeństwa o poszanowanie dla wody, jednego z najmniej docenianych zasobów naturalnych ziemi. To także wołanie o pomoc dla krajów szczególnie dotkniętych brakiem wody pitnej. Warto wspomnieć, że dla nas, mieszkańców Europy, dostęp do czystej wody wydaje się być zupełnie naturalny, jednak dla ponad miliarda ludzi na świecie czysta woda jest dobrem bardzo luksusowym. Z raportu Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP) wynika, że aż w 60 krajach świata nie ma dostępu do wody pitnej, a 2,6 miliarda żyje w złych warunkach sanitarnych. Rocznie z powodu biegunki umiera 1,8 miliona dzieci, których śmierci można by zapobiec poprzez zapewnienie dostępu do czystej wody i toalet. Blisko połowa mieszkańców krajów rozwijających się ma problemy zdrowotne wynikające ze spożycia zanieczyszczonej wody. Brak wody dotyka przede wszystkim najuboższych. Oni też muszą płacić za wodę najwięcej. Większość z 1,1 mld osób, które nie mają dostępu do czystej wody, zużywa jedynie około 5 litrów dziennie, Europejczycy zużywają średnio 200 litrów wody, a Amerykanie – 400. 
W krajach rozwijających się, zanieczyszczona woda jest większym zagrożeniem dla bezpieczeństwa społecznego niż konflikty zbrojne. Poza kosztami społecznymi, jakie świat ponosi z powodu kryzysu wodno – sanitarnego, traci również światowa gospodarka. W przeciwieństwie do wojen oraz katastrof naturalnych, globalny kryzys wodny nie zmobilizował społeczności międzynarodowej do podjęcia działań zapobiegawczych, co stwierdził Raport o Rozwoju Społecznym 2006 (HDR). Brak dostępu do wody, podobnie jak głód, został owiany milczeniem, którego konsekwencje ponoszą najbiedniejsi.
Dzięki szerokiej promocji koncertu w mediach ogólnopolskich oraz międzynarodowej randze eventu chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona, zwłaszcza ludzi młodych. Nasza grupa docelowa, na co dzień nie do końca zdaje sobie sprawę z powagi problemu, jakim bez wątpienia są malejące zasoby wody pitnej i to nie tylko w najuboższych krajach afrykańskich oraz azjatyckich. Problem coraz częściej dotyczy krajów uprzemysłowionych i dobrze rozwiniętych, w których szereg akcji informacyjnych ma wpłynąć na sposób korzystania z zasobów czystej wody. Chcemy jako pierwsi w Polsce, na tego typu imprezie, włączyć się do międzynarodowego apelu S-O-S wzywającego do poszanowania zasobów wody, zwłaszcza tej pitnej. – mówi Remigiusz Łupicki, prezes My Music.
 
W ramach akcji S-O-S SAVE WATER zostanie wyprodukowana dedykowana woda, która będzie sprzedawana podczas koncertu Stadium of Sound.
W trakcie trwania eventu, sprzedawane będą również dedykowanie koszulki S-O-S Save Water. Pozyskane z akcji środki zostaną przekazane na kampanię społeczną „Zbieram wodę“ Polskiej Akcji Humanitarnej. Cześć zysku ze sprzedaży wody – zostanie przekazany na konto PAH. Dodatkowym wsparciem kampanii S-O-S Save Water jest akcja sms-owa. SMS o treści LECH.WODA wysłany pod numer 7303 to dodatkowa „kropla” wody w krajach najbardziej jej potrzebujących.
 
Akcję S-O-S SAVE WATER wspiera ENERGIA LECHA www.energialecha.pl


WSPIERAJ AKCJE! Wyślij na numer 7303 (koszt 3,66zł) SMS o treści: LECH.WODA


Dalszych informacji udzielają:
 
Robert Leszczyński
Rzecznik Prasowy Stadium of Sound 2008
Email: [email protected]


Więcej informacji na temat Kampanii Wodnej „Zbieram wodę” 
 
 




 




Polecamy również

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →