News

Eddie Halliwell: 'Nie ma czasu na dopasowywanie tempa’

Gwiazda Electrocity Eddie Halliwell niedawno ruszył ze swoją akcją ED-it – koncepcją na set DJ-ski, którego nie powstydziłby się niejeden turntablista. Zawarł w nim chyba wszystkie znane kruczki cyfrowe, które pomogłyby ubarwić mu i tak już niesamowite technicznie występy.

Z wielkiego wywiadu wybraliśmy dla Was jeden, aczkolwiek konkretny i ciekawy zestaw pytanie-odpowiedź. Link do całości – w języku angielskim – znajdziecie w załącznikach, a Eddiego – niewykluczone, że ze swoim ED-item – usłyszycie już niebawem na Electrocity w Lubiążu!

Wielu DJ-ów sprzecza się między
sobą, że oprogramowanie takie jak Traktor czy Ableton czyni stanie
się DJ-em nie jest w tej chwili zbyt łatwe. Jaka jest twoja opinia
na ten temat?

Sposób, w który postrzegam
technologię polega na stwierdzeniu, że ludzie nie zawsze rozumieją
co ktoś robi. Mogą wiedzieć na czym polega dany produkt, ale z
braku wiedzy a jego temat, przeskakują prosto do wniosków. Gdy
naprawdę zaczną go używać, w dużej ilości przypadków
stwierdzają, że to tak naprawdę wcale nie oszukiwanie. Gdy
wprowadzono CDJ-e, wielu didżejów nie widziało ich potencjału i
myśleli po prostu, że to sposób by oszukać winyl.

Sposób, w który postrzegam rzeczy
takie jak CDJ-e, Traktor i Ableton to coś pozwalającego DJ-owi być
znacznie bardziej kreatywnym w tym co robi. Czyniąc beatmatching i
loopowanie prostszymi, można naprawdę pracować z efektami i bawić
się z parkietem, zamiast utrzymywać dwa utwory w jednakowym tempie.
Można włożyć w to swój umysł, a dopasowywanie tempa zawsze było
czynnikiem rozpraszającym, jako że musiałeś cofać się, by
wszystko grało w czasie. Beatmatching to nie sztuka i sposób
DJ-ingu. To tylko coś, czego musisz się nauczyć, by występować.
Podobnie jak używanie automatycznych pętli na odtwarzaczach. Ok –
możesz łatwo zrobić loopa, ale jeśli nie wiesz jak zrobić miks
lub nie znasz dobrze utworu, nie będzie to brzmiało tak dobrze. Z
CDJ-ami i Rekordboksem można wyszukiwać utwory używając
odtwarzaczy – to nie oszustwo. I, po raz kolejny, pozwala ci to
bardziej skupić się na miksie.

Dla mnie posiadanie tego typu narzędzi
i środków by poruszyć ludzi lub cały parkiet jest dokładnie tym
o co chodzi w graniu. Poświęcając zbyt dużo czasu na
dopasowywanie tempa, można stracić publiczność, jeśli miks
pójdzie nie tak.




Polecamy również

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →