News

DJ Hell kontra Felix Da Housecat

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o barwnej płycie Hella, „Teufelswerk”. Nagrane wspólnie z P.Diddym „The DJ” doczekało się 28-minutowego remiksu Radio Slave’a. Wysłowiony w utworze apel o dwudziestominutowe wersje kawałków do didżejów, którzy mają cierpliwość, pochodził prosto od samego rapera, dlatego Matt Edwards tym bardziej nie miał oporów, by wziąć go dosłownie. Podobno w przygotowaniu była nawet godzinna aranżacja „The DJ”. Jak się niedawno okazało, nagranie ma także inny niż czysto muzyczny wymiar.




Przy okazji premiery EP-ki „The DJ” powrócił temat rzekomego plagiatu, jakiego dopuścić miał się Hell, korzystając z fragmentów „Jack U”. Utwór wydany w 2005 roku w  International Deejay Gigolo Records był drugim po „Let’s Get Ill”, w którym rapował P.Diddy, i powstał przy współpracy z Feliksem da Housecatem. W oficjalnym stanowisku Hell przekonuje, że zarówno sam raper, z racji osobistego zaangażowania w nagranie „The DJ”, jak i jego management byli na bieżąco informowani o kształcie nagrania i zaakceptowali jego finalną formę. Jednocześnie informacja pomija dawne zarzuty ze strony Feliksa da Housecata. W odpowiedzi na duże zainteresowanie sprawą i licznymi prośbami o komentarz, amerykański muzyk wyraził swoje zdanie poprzez serwis boppernation.com. Felix zarzuca Hellowi, że ten wciąż nie uzyskał jego osobistej zgody na użycie fragmentów „Jack U”, co więcej, „The DJ” ma zawierać osobiste partie Housecata, które ostatecznie nie ukazały się na jego singlu. Wygląda jednak na to, że obaj panowie zakończą sprawę w dżentelmeńskim stylu i wyjaśnią sobie wszystko podczas zbliżającego się wspólnego występu w Paryżu.




„The DJ” ukazało się 21 września wraz z remiksami Radio Slave’a, Deetrona, Paula Woolforda, SIS-a, Jaya Haze’a i Spencera Parkera.

źródło: boppernation.com, residentadvisor.net 




Polecamy również

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →