Wywiad: Premium Festival w Spodku – nowa marka, znany organizator
Wielu z Was zadaje sobie mnóstwo pytań w związku z tą imprezą. Postaramy się odpowiedzieć na najczęściej nurtujące Was problemy i rozwiać wszelkie wątpliwości. Aby określić znaczenie nazwy Premium – wystarczy poznać organizatorów. Adam Mitrenga, Marek Błaszkowicz, Artur Drzazga – to osoby, które stoją za całym wydarzeniem, a ze względu na ilość firm, które prowadzą – łatwiej tych panów przedstawić z imienia i nazwiska. Nie mają z tym żadnych problemów, a co za tym idzie wyrażają zgodę a co za tym idzie – „na dzień dobry” zdobywają zaufanie i pokazują, że osobiście podpisują się pod całym projektem. Event produkcyjnie markuje ONYX MUSIC CLUB oraz AGENCJA PMG – krótko mówiąc GRUPA ETNA.
Rozmawiamy z Adamem Mitrenga – odpowiedzialnym za cały koncept i produkcję.
Dlaczego Premium Festival?
Premium Festival – ponieważ ma być to inna impreza od pozostałych eventów, dlaczego inna? Trzeba nam zaufać pierwszy raz – przyjść i zobaczyć. Sama nazwa zobowiązuje, a my nie chcemy kopiować innych, nie chcemy też się wywyższać itd. Chcemy przełamać pewien stereotyp, jak również zrobić to po swojemu. Oczywiście, nie da się uniknąć pewnych rozwiązań, a tym samym porównań, ale mamy nadzieję że ludzie zobaczą po prostu nasz styl. Bardzo szanujemy inne eventy ogólnopolskie oraz inne agencje – nie twierdzimy, że będziemy lepsi, chcemy być nieco inni.
Dlaczego Spodek?
Ponieważ ze względu na nasze działalności, a przede wszystkim klub Onyx w Tarnowskich Górach jest to najbliższe i najdogodniejsze miejsce. Sam Spodek jest bardzo ciekawy jako obiekt, leży w centrum aglomeracji śląskiej i to miejsce, którego nie trzeba promować (jako miejsca). Oczywiście zdajemy sobie sprawę , że jest to również bardzo duże wyzwanie – co nas jeszcze bardziej motywuje i wzbudza w nas chęć przełamania stereotypów. Jednym ze stereotypów jest plotka, że Spodek się wali, nic nie da się tam już zrobić itd. A prawda jest taka , że jest on po gruntowym remoncie i ciągle trwają w nim kolejne prace.
O jakich stereotypach myślisz?
Generalnie chcemy pokazać, że można połączyć świat muzyki klubowej z muzyką eventową. Oczywiście artyści to bardzo ważny magnes i filar każdej imprezy – jeśli nie główny – i myślimy podobnie, ale całość imprezy tworzą również ludzie i kolejne atrakcje i detale. Śląsk jest dość wyjątkowym regionem, Spodek ma tu duże znaczenie i każdy będzie na pewno porównywał naszą imprezę z Mayday. Dla nas Mayday to zaprzyjaźniony event, absolutnie nie chcemy się z nim porównywać, znamy się z organizatorami, a wręcz współpracujemy i wzajemnie się promujemy. Mayday to Mayday, to jakość sama w sobie i nikt tego nie zmieni – a my będziemy ostatnimi, którzy by to próbowali robić. Dlatego chcemy przełamać pewien stereotyp i pokazać wspólnie, że jest miejsce w Spodku i na Mayday, i na Premium Festival. To dwa zupełnie inne wydarzenia, w odległych od siebie datach.
Bardzo wielu ludzi was zna, ale ci, którzy Was nie znają chcieliby wiedzieć, jakie macie doświadczenie i jaka jest wasza polityka w działaniu.
Tak naprawdę, ze względu na ilość tego wszystkiego, trudno wymienić po kolei czym się zajmujemy, jest mi też niezręcznie chwalić się, czego to dotąd nie robiliśmy. Krótko mówiąc – jesteśmy na rynku od ponad 10 lat, nazwy firm się nie zmieniają od samego początku, za to dochodzą kolejne. Naszym innym, flagowym eventem jest Summer House Music, na którym bawiło się 10 000 osób. W tym roku będziemy realizować kolejną edycję m.in. z ATB. Eventy to jedno, ale produkowaliśmy również imprezy pokazywane w takich telewizjach, jak TVN czy Polsat. Zorganizowaliśmy kilkadziesiąt większych i mniejszych eventów i imprez. Byliśmy również podwykonawcą innych agencj,i które są w Polsce bardzo dobrze znane wszystkim klubowiczom. Jesteśmy oficjalnym partnerem produkcji zagranicznych, jak Magnetic Festival czy Transmission.Stale współpracujemy z Radiem PLANETA FM, dla którego zrealizowaliśmy wiele projektów oraz wyprodukowaliśmy kilka eventów i imprez plenerowych. Współpracowaliśmy przy imprezach z RMF MAXXX, obecnie również współpracujemy z ESKA TV. Klub prowadzimy od ponad 8 lat. W tym miejscu zdecydowanie mogę powiedzieć, że Premium Festival to bardziej nasz sposób na realizowanie pasji i hobby, niż kolejny pomysł na biznes – i tak do tego podchodzimy.
Jakie atrakcje przygotowaliście na Premium Festival?
Trudno wymienić wszystko, co będzie się działo. Ilość punktów scenariusza imprezy ciągle się powiększa, wszystko się ciągle zmienia. Natomiast sama aranżacja głównej płyty, na której „zaświecimy” z całego okręgu jest innowacyjnym rozwiązaniem. Oczywiście dochodzą do tego efekty specjalne, jak pirotechnika sceniczna, pokazy ognia, CO2 czy laserów. Są zaplanowane pewne standardowe rozwiązania, które muszą być i oryginalne pomysły, które da się zrealizować. Grupy taneczne i artystyczne, roboty LED, kilkadziesiąt hostess i nie tylko! Specjalna oprawa i animacje to nasza tajemnica, którą zdradzimy na samej imprezie. Ale zapewniamy, że będzie się działo!