Todd Terry oraz UMEK na Electrocity 2010
Klubowicze!
Zgodnie z obietnicami trzymanymi od SoundTrade otrzymaliśmy dzisiaj kolejną dawkę artystów jubileuszowej, V-tej edycji ElectroCity. Jak zapewnia organizator w miarę czasu będą odsłanianie kolejne części doskonale rozpoczętego line-up.
Przypominamy zarazem, że już jutro pierwsza pula biletów na tą wyśmienitą imprezę.
Proszę Państwa oto : Todd Terry oraz UMEK
TODD TERRY
Bardziej niż jakikolwiek inny producent, Todd Terry kojarzony jest z nowojorskim house zapoczątkowanym w latach 80. Genialne i charakterystyczne brzmienia zawierające brzmienia klasycznego disco, połączone z odkrytymi niedługo potem, brudnymi dźwiękami z Chicago oraz zapętleniami zapożyczonymi od kultury hip-hop. Dzięki ‘remiksom wszechczasów’ kilku utworów ( „I’ll house you” nagranym przez Jungle Brothers czy „ Missing” produkcji Everything but the girl) Todd zyskał przydomek „Todd the God” ( Todd Bóg”. Często był oskarżany o wykorzystywanie swoich bitów oraz efektów do pomnażania swoich produkcji i udoskonalania setów wyłącznie dla własnego dobra, ale właśnie jego materiał muzyczny zapewnił mu ‘nieśmiertelność’, jeśli chodzi o taneczną scenę w USA.
Urodził się w 1967 roku w dzielnicy Nowego Jorku – Brooklyn. Przygodę z djką rozpoczął na początku lat 80, kiedy był jeszcze nastolatkiem, organizując szkolne oraz uliczne imprezy z grupą, która nosiła nazwę Scooby Doo Crew. Zaczął słuchać włoskiego disco i kiedy rozstał się z brzmieniami Chicago w połowie lat 80 swoje upodobania muzyczne i wszelkie tory, jakimi podążał, skierował w stronę muzyki house. Pracując z takimi znakomitościami, jak Kenny Dope, Little Louie Vega udało mu się stworzyć jego pierwszą ‘wielką’ produkcję „Alright, Alright” – był to rok 1987. Singiel stał się bestsellerem na nowojorskiej scenie house, która właściwie dopiero się kształtowała. W tamtym okresie właśnie powstały kolejne wielkie dzieła przy współpracy z Jungle Brothers „ I’ll house you” – utwór był jednym z najbardziej charakterystycznych ze względu na połączenie house oraz hip-hopu ( spopularyzowane po latach przez Snap oraz C+C Music Factory).
Faktory roku 1988 wyszły kolejne perełki spod pióra ‘Boga’ „ Weekend” oraz „Bango (To the Batmobile)” oba wydane jako Todd Terry Project. W związku z rozwojem jego kariery Todd przybierał wiele ‘aliasów’ pod którymi wydawał taneczne hity Black Riot’s „A Day in the Life,” Gypsymen’s „Hear the Music,” Royal House’s „Can You Party,” Todd Terry & the Countdown’s „Flipside,” Torcha’s „Feel It,” D.O.S.’s „House of Gypsies,” Sound Design’s „You Can Feel It,” Tech Nine’s „Slam Jam,” and Static’s „Dream It.”
Tworzył remiksy takich artystów taki jak: Sting, Bjork, Janet Jackson czy Tina Turner..
Wielki boom jaki miał miejsce w latach 90 na wyspach brytyjskich przyniosła Todd’owi możliwości grania za oceanem. Między innymi został rezydentem legendarnego klubu Ministy of Sound. Właśnie to jego biegłość w operowaniu sprzętem djskim na ‘wyspach’ była powodem nadania mu przydomku ‘Bóg’.
W roki 1992 założył label Freeze Records wraz z Williamem Socolov’em. Label stał się główną wytwórnią wydającą produkcje Terry’ego włączając w to serię nazwaną Unreleased Projects ukazującą się od 1992 do 1995 roku.
Projekt Everything but the Girl stał się światowym hitem i chyba jednym z największych w jego karierze jak i na całej scenie nowojorskiego house. Brytyjski label Hard Limes wydał A Night in the Life of Todd Terry: Live at Hard Limes w roku 1995 zawierające jego prdukcje.
Kolejne projekty jego autorstwa przynosiły wiele zmian, zawierały coraz więcej partii wokalnych czy też motywów klasycznej elektroniki („Resolutions” – 1999).
Todd Terry to postać, bez której – nie ukrywajmy- wiele gwiazd popu i nie tylko, nigdy nie miałaby okazji wybić się na wyżyny świata muzyki.
Produkcyjny wirtuoz operujący maszynami i gramofonami z łatwością i sprawia wrażenie, jakby jego umysł był integralną częścią całego systemu.
LINKI: Produkcje
http://www.youtube.com/watch?v=5kN6WtRhdyg
http://www.youtube.com/watch?v=_tBCbNO_TC8&feature=related
everything but the girl
http://www.youtube.com/watch?v=LA2eqDO4ids
WYSTĘPY:
http://www.youtube.com/watch?v=I2x8OK9S5ck&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vwYvcpY8v6g&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=G3_jYaw2CqA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sFdWQEAWlBk&feature=related
UMEK
Amazing Hands – taki właśnie przydomek swojego czasu nosiła słoweńska chluba djskiego świata – UMEK. Niewielu z Was miało okazję słyszeć go za starych dobrych czasów, kiedy to wpadał na imprezę z 2 ‘kejsami’ wypełnionymi czarnymi krążkami po same brzegi. Korzystając z trzech gramofonów, był w stanie dokonać rzeczy niemożliwych. To co wyczyniał za sterami spychało nieco w cień innych djów. Stąd właśnie wziął się przydomek Amazing Hands, gdyż podejrzewano, że posiada on parę niewidzialnych rąk. Nie ukrywajmy, jeśli chodzi o swobodę operowania 3 gramofonami, Umek zdecydowanie jest jedną z czołowych postaci.
Uros Umek, urodził się w 1976 roku na Słowenii. Djing był tym co zainteresowało go od początku, i jako młodzieniec wraz z grupą znajomych postanowił organizować cykliczne imprezy promujące muzykę techno w jego kraju czyniąc go jednym z pionierów tego gatunku w ojczyźnie. Imprezy zyskiwały renomę, i z czasem techno mania ogarnęła całą Słowenię.
Umek oprócz tego, że jest znakomitym djem, na swoim koncie ma kilka rewelacyjnych produkcji, które także urosły do miana klasyków. No chyba każdy przynajmniej raz w życiu słyszał utwór Gatex. Występując jako członek jednej z najbardziej elitarnych agencji – Kne Deep, Umek miał okazję zwiedzić większość krajów świata, w których muzyka jaką prezentował była na tyle popularna by zapraszać artystę tego pokroju.
Z biegiem czasu Umek opuścił Kne Deep i skupił się bardziej na swoich projektach projektach.
W roku 2007 Umek stworzył nowy projekt 1605 Music Therapy – Sixteenofive, który jak sam twierdzi wyznaczył nowe erę jeśli chodzi o jego produkcje.
Na 1605 wychodziło wiele wspaniałych produkcji , a samo 1605 stało się rozpoznawalną marką zarówno w Słowenii jak i za granicą. 1605 było odpowiedzialne za zgromadzenie blisko 50 000 ludzi na znanym słoweńskim letnim festiwalu Disconautica.
Rok 2009 przyniósł Umkowi powiew świeżości, który oznaczał nowe bookingi między innymi w agencji z USA, oraz co najważniejsze, jego twórczość zdobyła uznanie takich znakomitości jak Dubfire, Nic Fanciulli, Shlomi Aber, Davide Squillace.
Cóż więc dalej… Dalsze występy i przede wszystkim produkcja ( głównie na labelu 1605). Umek nie próżnuje i z miesiąca na miesiąc pomnaża swój dorobek w dyskografii, który nawet na chwilę obecną wygląda imponująco.
Umek – gatex
http://www.youtube.com/watch?v=pWlw362oZH0
Występy:
http://www.youtube.com/watch?v=hzr3fisXmZ8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=dtS86ui2-8o&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Z6NnZ6OqUWc&feature=related
Bilety są już dostępne w bileterii dla posiadaczy kart, natomiast dla pozostałych pierwsza pula dostępna będzie jutro o godz 20.00