Pionierski projekt muzyczny Bacardi B-Live i Groove Armady
Dzielić można się wszystkim. Teraz także muzyką!
– Pionierski projekt muzyczny Bacardi B-Live i Groove Armady
GROOVE ARMADA – światowej sławy grupa muzyczna i BACARDI – producent najpopularniejszego rumu na świecie, wprowadzają nowatorski sposób rozprowadzania muzyki. Inicjatywa, kryjąca się pod nazwą BACARDI B-LIVE Share, zachęca słuchaczy do dzielenia się muzyką ze znajomymi i do legalnego ściągania jej za darmo. W tym celu uruchomiona została specjalna platforma internetowa www.bliveshare.com. Za jej pomocą można zdobyć cztery najnowsze nagrania Groove Armada, zanim mini album pojawi się w regularnej sprzedaży.
Premierę sklepową mini albumu Groove Armada zapowiedziano na 1 marca br. Składa się on z czterech utworów, które za pomocą innowacyjnej stronie internetowej BACARDI B-LIVE Share już teraz są do zdobycia. Jest to pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie na świecie. Pozwala nie tylko na legalne ściąganie muzyki, ale także na dzielenie się nią z przyjaciółmi i znajomymi. Zasady są proste: należy zarejestrować się na stronie www.bliveshare.com (wymagane jest ukończenie 18 roku życia). Każdy nowy użytkownik, otrzymuje swój własny unikalny profil i zarazem uzyskuje dostęp do pierwszego z czterech nagrań. To właśnie nim należy podzielić się ze znajomymi, by móc posłuchać kolejnej ścieżki. Im więcej osób zaprosi użytkownik do swojej społeczności, tym więcej nagrań zostanie mu udostępnionych. Możliwe są trzy sposoby zapraszania:
* tradycyjny, poprzez wysyłanie znajomym linka ze swoim unikalnym adresem;
* użycie widgeta (specjalnej aplikacji), dostępnej na stronie www.bliveshare.com i dodanie go do swojego konta na Facebook.com;
* umieszczenie odnośnika do własnego profilu na BACARDI B-LIVE Share na swojej stronie internetowej, blogu czy profilu w Myspace.com
„Dzielenie się muzyką zawsze miało miejsce. Problem stanowi rozdawanie muzyki, które jest wyłącznie działaniem jednorazowym, a przecież kiedy się z kimś dzielisz, robisz to z radością” mówi Andy Cato z Groove Armada. Właśnie możliwość dzielenia się jest najważniejsza w projekcie BACARDI B-LIVE Share, ale i zmniejszenie dystansu pomiędzy artystą i fanami, jaki istnieje w przypadku tradycyjnej sprzedaży w sklepie.
Pojawienie się mini albumu w sklepach przypadnie na blisko roczną współpracę BACARDI i Groove Armada. Podpisana w kwietniu zeszłego roku umowa pomiędzy obydwoma stronami wywołała trzęsienie ziemi w środowisku muzycznym. Groove Armada jako pierwsza grupa na świecie zerwała z tradycyjnymi wytwórniami i rozpoczęła współpracę z BACARDI w ramach BACARDI B-LIVE, ogólnoświatowego cyklu imprez promujących wysokiej jakości muzykę klubową. To pozwoliło muzykom z Groove Armada stworzyć całkowicie nowatorskie i oryginalne utwory. Część z nich została nagrana z udziałem Saint Savioura wokalisty, znanej electro-popowej grupy The RGBs. Jego mocny wokal obecny w utrzymanym w żywiołowym popowym klimacie utworze Drop The Tough oraz Go, zaś track Pull Up (Crank It Up) nagrany został przy udziale jednego z najpopularniejszych w Wielkiej Brytanii MCs – Slarta Johna. Ostatni utwór, El Padrino, to pięciominutowy instrumental ukazujący prawdziwy talent chłopaków z Groove Armada, którzy nagrali go na żywo.
Związek pomiędzy BACARDI a Groove Armada to kontynuacja długiej historii marki jako patrona i promotora muzyki. Już w latach dwudziestych XX wieku Facundo Bacardi – wnuk i imiennik założyciela firmy – urządzał na Kubie cieszące się niezwykłą popularnością imprezy muzyczne, na których grała między innymi słynna grupa El Trio Matamoros. Obecnie BACARDI kontynuuje długowieczną tradycję i promuje muzykę za pomocą organizowanych na całym świecie (w Polsce między innymi w Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu) imprez z cyklu BACARDI B-LIVE.
Więcej informacji znaleźć można na www.bliveshare.com, www.bacardi.com oraz www.blive.pl.