FTB History Channel: Markus Schulz 1992 – 2008
Markus Schulz właśnie zapowiedział kolejny album pod aliasem Dakota „Thought Become Things II”. Poza tym większość trancowego świata dyskutuje żywo na jego temat w związku z dwoma kwestiami – po pierwsze zbiera cięgi za numer Dakoty z raperami, po drugie zbiera pochwały za „Not The Same”, które mocno przypomina jego stare i piękne kawałki. Nas działania Markusa interesują też dlatego, że za trochę więcej niż miesiąc będzie ozdobą gdańskiego Global Gathering 2011.
1992 czyli Markus Schultz
Większość miłośników trance’u wie dobrze, co się u niego dzieje ostatnio, rok temu czy trzy. Ciekawi jednak jesteśmy, czy macie wiedzę na temat jego początków. Przede wszystkim zaczynał jako Markus Schultz i pod tym nazwiskiem w roku 1992 nagrał remiks dla Colonela Abramsa, a chwilę później dla Technotronic „Get Up”. W 1993 remiksował nawet świąteczny kawałek kobieto-faceta RuPaul „Little Drummer Boy”, już jako Markus „The Slice” Schulz. Niestety nie możemy nigdzie tego znaleźć, chyba sam pousuwał :).
1994 – 1998 Remiksy dla Madonny i Backstreet Boys
Mniej więcej do roku 2001 Markus zajmował się głównie remiksowaniem popowych i densowych wykonawców: 2 Unlimited, Real McCoy, Bette Midler, Madonna, Backstreet Boys (dwa różne kawałki, dwa różne brzmienia), Everything But The girl, B-52’s czy nieco później Jewel. Poza remiksami dużo nagrywał z CL McSpaddenem, ale trudno coś znaleźć (kawałki solowe CL-a są bardzo ciekawe).
1998 – 2000 Pierwsze trance’y i pierwsze Dakoty
Rok 1998 był przełomowy dla Markusa, jakiego znamy. Kawałek „You Won’t See Me Cry” to już była zapowiedź jego późniejszego brzmienia. Chwilę później ukazał się pierwszy numer wydany jako Dakota czyli „Swirl”. Aż trudno uwierzyć, że to było 13 lat temu! Przy okazji łatwiej zrozumieć wielką popularność tego pana – na taki status pracuje się latami i to kolejny tego dowód. W tamtych czasach Dakota była jego głównym projektem – od 1999 do 2003 roku (nie licząc remiksów wydawanych pod nazwiskiem) ukazywały się kolejne numery Dakoty.
2001 – 2003 Progressive Markus
W 2001 pojawił się remiks dla Fatboy Slima „Bird of Prey”, który znalazł się na kompilacji Deep Dish! To był już nowy, progresywny i klimatyczny etap kariery Schulza. Chwycił wiatr w żagle, w kolejnych dwóch latach ukazały się świetne remiksy dla Jewel, Motorcycle „As The Rush Comes”. Od tego momentu Markus już zaprzestaje remiksowania wykonawców popowych, w kolejnych latach wydaje remiksy dla wykonawców trancowych i prog-trancowych: Aly & Fila, Ridgewalkers, Marka Ottena, Filterheadz, Airwave…
2003-2008 Prog-trans
Kolejny alias Markusa to Markus Schulz pres. Elevation – kawałek „Clear Blue” zwrócił uwagę Armina van Buurena i od wtedy wszystkie drogi Markusa zaczęły prowadzić do Armina i później Armady. Ale muzyka Schulza zmieniła się w bardziej czysto trancową dopiero później – w 2007 na „Progression” i na ostatnim albumie „Do You Dream?”. Nie licząc setów na dużych imprezach, również w Polsce, na których stawiał na mocne uderzenie, a nie na swoje klimatyczne produkcje czy remiksy. A tych w latach 2003 – 2008 było bardzo dużo. Wystarczy wspomnieć „Without You Near”, „First Time” czy „Never Be The Same Again”. W 2007 powrócił do Dakoty, by znów zasmakować w bardziej progresywnych rzeczach. Od tego czasu działa już regularnie na dwa fronty.