Svenson

Svenson
Kraj:
Belgia
www:
http://www.svenson.be/

Jego prawdziwe imię i nazwisko to Sven Maes. Jak w przypadku wielu twórcow muzyki klubowej jego talenty muzyczne dały o sobie znać już w młodym wieku. Niespełna 12 letni Svenson zapisał się do zespołu muzycznego w rodzinnym St-Niklaas w Belgii, gdzie rozpoczął naukę gry na bębnie. Młodzieńcza fascynacja produkcjami Depeche Mode na szczęście szybko minęła i po kilkunastu miesiącach młody Sven zaopatrzył się w urządzenia do generowania hałasu: syntezator i mikrokomputer. Już wtedy w jego głowie pojawiły się myśli o tworzeniu muzyki i pierwsze marzenia o własnym profesjonalnym studiu nagrań. W wieku 18 lat Sven grał w zespole Mea Culpa, stanowiącym pomieszanie stylów i indywidualności jego członków, którego największym osiągnięciem było dotarcie do półfinałów Humo’s Rock Rall w Belgii. Właśnie wtedy Sven został dostrzeżony przez Geert’a Blanchart’a (były mistrz Belgii w Shorttrack’u). Po zakończeniu konkursu przedstawił Sven’a swojemu przyjacielowi Oliverowi Adams’owi (Lords Of Acid, Praga Khan). Sven otrzymał możliwośc pracy w studio, co dało mu sporą wiedzę techniczną na temat produkcji nagrań. Pracując w studio Sven sporządzał nagrania dla L.A. Style, Charlie Lownoise & Mental Theo i wielu innych. Widząc spore zainteresowanie i zapał do pracy Svena, Oliver przedstawił go Rolandowi Beelen’owi z kompanii wydawniczej Antler Subway, czego efektem stał się podpisany w przeciągu miesiąca pierwszy kontrakt.

Właśnie wtedy jego drogi skrzyżowały się z Johanem Gielen’em. Wkrótce świat ujrzał, a raczej usłyszał ich pierwszą produkcję: „Bodyheat – Gonna make You feel”, której olbrzymi sukces na terenach Holandii przypieczętował rozpoczętą współpracę. Po wygaśnięciu kontraktu z Antler Subway postanowił pracować na własną rekę. Umożliwił mu to pracownik ID&T Dick de Groot. Wynik kooperacji przerósł najśmielsze oczekiwania speców od marketingu: Svenson & Gielen „The Beauty of Silence” podbił serca klubowiczy i wydawców. Kolejna propozycja „Twisted” stała się ich największym sukcesem gwarantując obydwu Złotą płytę. W związku z częstymi wyjazdami Johana Gielena do japońskiego klubu „Velfare” Sven postanowił wydawać swoje utwory. Tak narodził się Svenson „Let me take you on a trip”. W późniejszym czasie Svenson wydał kilka utworów dla labela Milk Inc., które odniosły spory sukces na terenie Francji. Z dnia na dzień Svenson bardziej skupiał się na rynku angielskim, kolejne coraz bardziej udane remixy wyraźnie trafiały w gusta wyspiarzy. Zadowoleni z kolejnych mixów: Boy George, Chicane, Praga Khan, Dario G, Vanessa Mae, Safri Duo, Tiesto, postawili twarde podwaliny dla komercyjnego sukcesu Svena.

Jednakże niezaprzeczalnie największym sukcesem stał się remix Delerium Feat. Sarah McLachlan „Silence”. Kontynuując producencką karierę skomponował kilka ciekawych, choć mało ambitnch produkcji dla muzycznego projketu Alice Deejay. Po powrocie z wojaży po oriencie Svenson i Gielen postanowili raz jeszcze połączyć swoje siły. Duet przyjął nazwę Airscape. Kolejne melodyjne hity: „Pacific Melody”, „Esperanza” utwierdzały duet o słuszności podjętej decyzji. Po latach współpracy dwaj Holendrzy postanowili pójść własnymi ścieżkami, naturalnie wokół ich rozstania pojawiło się mnóstwo pogłosek i kontrowersji, które zamiast pomagać twórcom zniechęciło do nich sponsorów. Svenson po rozstaniu z Gielenem wydał dla ID&T „Sunlight Theory”, który stał się hymnem Trance Energy 2004, podbijając listę 20 najlepszych kawałków tanecznych Holandii.

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →