News

Steve Aoki o funkcjonowaniu rynku EDM: „Nie chodzi o gatunki, a o to, że wszystko działa tak samo”

W ten piątek światło dzienne ujrzał siódmy album studyjny Steve’a Aokiego pt. HiROQUEST: Genesis, który jednocześnie jest jego najdziwniejszym wydaniem tego typu, jeśli chodzi o otoczkę graficzną, jak i wybór produkcji, bo w pewnych momentach nie brzmi to nawet zupełnie jak jego produkcje. Jaką wiedzą podzielił się z nami Amerykanin w ramach wywiadu dla American Songwriter? Przekonajmy się!


Najnowszy album rewolucją?

Jak sam określił Steve, jego najnowsze LP, czyli HiROQUEST: Genesis, jest dla niego i jego całej dyskografii rewolucją. Album ten zawiera 26 produkcji, z czego aż dziewięć z nich mogliśmy usłyszeć jako single na kilka miesięcy przed jego wydaniem. Znalazły się tam takie gwiazdy jak np. KAAZE, Timmy Trumpet czy duet MARNIK. Do artystów, którzy pomagali przy produkcji utworów należał również raper PnB Rock. Niestety, został on postrzelony w Los Angeles na kilka dni przed wydaniem jego piosenki z Aokim.

Trzeba przyznać, że HiROQUEST: Genesis jest przesiąknięta różnymi stylami i gatunkami. Znajdziecie tutaj pop, muzykę elektroniczną, rap, a nawet electro-country, które Aoki zaprezentował w ramach tracku pt. Move On wraz z rickym retro i Kanem Brownem. Do bardziej znanych współpracowników Amerykanina przy tym albumie należą również Global Dan czy zespół Taking Back Sunday, którego mówiąc szczerze, tutaj się nie spodziewaliśmy, pewnie zresztą jak wszyscy.

Pamiętajmy jednak, że jest to krążek czysto eksperymentalny i w ten sposób właśnie Steve chciał nas zaskoczyć. Czy zrobił to pozytywnie? Okazuje się, że tak, bo każdy znajdzie w HiROQUEST coś dla siebie, a warto dodać, że wszystkie zawarte w nim produkcje wyprodukowane zostały na bardzo wysokim poziomie. Gdybym mógł określić tę płytę po krótce, to użyłbym słów indie w elektronicznych w szatach”, bo to, co przedstawił nam Aoki, to naprawdę kawał niecodziennej odsłony EDM-u.

Posłuchaj najnowszego albumu Steve’a Aokiego, czyli HiROQUEST: Genesis

Steve Aoki o funkcjonowaniu rynku muzycznego

Pewnie każdy z Was wie, że Steve Aoki funkcjonuje w przemyśle muzycznym nie od dziś i w czasie swojej kariery współpracował z naprawdę znanymi postaciami. Mowa tutaj np. o Afrojacku, Flux Pavilion, Snoop Doggu i innych artystach ze świata muzyki nie tylko elektronicznej. Jak sam Amerykanin określił, HiROQUEST jest dla niego introspekcją, czyli wydaniem na świat tego, co skrywało jego wnętrze. Przez to właśnie najnowszy krążek producenta z Miami brzmi zupełnie inaczej niż jego wcześniejsze wydania.

W trakcie czytania wywiadu dla American Songwriter zwróciłem uwagę na pewne słowa wypowiadane przez Aokiego odnośnie funkcjonowania rynku:

Tutaj nie chodzi o gatunki, a o to, że wszystko działa tak samo. Style się zmieniają, ale podstawy, czyli budowanie swojego miejsca w kulturze, swojej społeczności to cały czas ten sam mechanizm. Na koniec każdego dnia musisz być autentyczny zapewniając swoim fanom nowe, a przede wszystkim świeże rzeczy. 

Jak widać, nie chodzi tutaj tylko o swój image w przemyśle, pieniądze i podążanie za trendami. Steve osiągnął to, co ma swoją autentycznością, będąc spójną jednostką w świecie muzyki. Zaczynał tak jak każdy znany i lubiany artysta, czyli od imprez, gdzie pojawiało się maksymalnie do pięćdziesięciu osób. Po czasie zyskał on sławę takiego poziomu, że gra on czasami dla dziesiątek tysięcy ludzi na największych obiektach świata. To wszystko zostało okupione ciężką pracą i wytrwałością, bo pamiętajmy, że Aoki pracował na siebie już w latach 90., zakładając DIM MAK i promując takich samych artystów jak on. Teraz to wszystko zostało mu zwrócone w postaci EDM-owych sukcesów!

Organizujesz wydarzenie i potrzebujesz bileterii lub wypromowania swojego wydarzenia?

Biletomat.pl znamy się na tym, co robimy – dostarczamy emocje uczestnikom wydarzeń, a ich organizatorom zapewniamy 20-letnie doświadczenie w branży rozrywkowej, niezawodność i skuteczność. Chcesz się o tym przekonać? Sprawdź warunki współpracy z bileterią Biletomat.pl, która wraz z Muno.plRytmy.pl i FTB.pl tworzy rodzinę marek grupy mediowej Time For Friends. Naszym celem jest Twój sukces, a dzięki kompleksowej obsłudze przy sprzedaży biletów i promocji wydarzeń jest on w zasięgu Twojej ręki. Dołącz do stale wydłużającej się listy naszych partnerów, z najbardziej znanymi klubami w Polsce i organizatorami największych imprez, koncertów i festiwali.

Sprawdź także:




Polecamy również

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →