’Ludzka Cena’ na oryginalne płyty.
Co zrobić aby sprzedaż oryginalnych płyt w Polsce wzrosła? Wielu z Was zapewne odpowie jednoznacznie: „Trzeba obniżyć ceny.” Wytwónia Universal Music Polska ruszyła z kampanią pod nazwą „Ludzka Cena”, której celem jest oferowanie oryginalnych płyt po niższych, bardziej przystępnych cenach.
Poniżej prezentujemy oficjalne oświadczenie firmy:
„Czy płyty muszą być drogie?
Nie, nie muszą! Każdy zadawał sobie wiele razy to pytanie, ale do tej pory jeszcze nikt nie udzielił tak jednoznacznie brzmiącej i optymistycznej zarazem odpowiedzi! Dyskusja o cenach nośników dźwięku i obrazu trwa nieprzerwanie od wielu lat i do tej pory, wszyscy powtarzali tylko, że do zadawalających zmian jeszcze długa i wyboista droga. Być może tak właśnie było, ale ktoś musiał zrobić pierwszy krok i jest nam niezmiernie miło, że to właśnie my, Universal Music Polska jesteśmy tą firmą, której udało się przełamać impas!
Nie obyło się bez problemów i ofiar. Decyzja o obniżeniu cen płyt w naszym katalogu wymagała zgody wielu osób, które nie były ani ekonomicznie, ani emocjonalnie związane z realiami naszego rynku i z sytuacją materialną przeciętnego klienta sklepów muzycznych. A przecież pomimo złych wróżb różnych sceptyków, wciąż jest bardzo dużo ludzi, którzy w żadnym wypadku nie chcą rezygnować z przyjemności kupowania prawdziwych, legalnych płyt w swoich ulubionych sklepach i wierzą tak samo jak my, że płyta nie jest tylko kawałkiem plastiku, ale tak samo jak książka, czy obraz stanowi dzieło sztuki. Są rzeczy, których nie można zastąpić bezosobowym Internetem.
Niestety przyjemność opłacona tak wysoką ceną staje się, mówiąc ogólnie, elitarna. Nie każdego stać na płytę, która kosztuje siedemdziesiąt czy nawet osiemdziesiąt złotych. Naszym celem jest sytuacja, kiedy nowości płytowe na półce w sklepie, będą kosztować niewiele ponad czterdzieści złotych! To jest właśnie ‘Ludzka Cena’, w każdym razie chcemy, aby tak było i liczymy na pomoc i dobrą wolę wszystkich zainteresowanych. Te dobrą wolę już okazali artyści, którzy świadomie zrezygnowali z części swoich dochodów, aby umożliwić nam naszą wspólną akcję. Muzycy największego formatu, ich menedżerowie i wszyscy, których praca składa się na koszt powstania każdego nowego albumu, zgodzili się, aby od ich dochodów odjąć procent, który pozwoli na obniżenie cen płyt. To niewątpliwie trudne, ale zdecydowanie logiczne posunięcie. Także z naszej strony konieczne były ograniczenia wielu kosztów i tak zwane ‘cięcia budżetowe’. Zredukowanie kosztów o 30% to bardzo trudna i poważna decyzja, chyba nie trzeba o tym nikogo przekonywać. Jest to z naszej strony dowód jak bardzo zależy nam na tej akcji, w pewnym sensie stawiamy wszystko na jedną kartę!
Oczywiście koszty produkcji i tantiemy artystów to nie jedyne składowe, jakie decydują o ostatecznej cenie płyty na półce. Po to, aby tytuł trafił do sklepu, potrzebna jest praca wielu osób i prawda wygląda tak, że wszyscy muszą teraz zacisnąć pasa.
Aby możliwie jak najlepiej nagłośnić akcję ‘Ludzka Cena’, zadbaliśmy, aby wszystkie płyty oklejone były charakterystyczną, jaskrawo pomarańczową naklejką, która z daleka przyciągnie wzrok klienta. Aby logo ‘Ludzkiej Ceny’ stało się łatwo rozpoznawalne i utrwaliło się w świadomości nabywcy, rusza także duża kampania informacyjna w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych i radiowych, portalach internetowych i prasie.
W największych miastach pojawią się także plakaty i specjalne naklejki informujące o akcji ‘Ludzka Cena’. Chcemy, aby każdy, kto interesuje się muzyką i jest stałym nabywcą płyt, widział i pamiętał, co oznacza pomarańczowa naklejka! Nie tłumaczymy się rosnącymi cenami tworzyw, z których produkowane są nośniki, nie zasłaniamy się trudną walką z piractwem, nie narzekamy na wysokość tantiem, po prostu obniżamy ceny! Jako pierwsi chcemy pokazać, że można! Chcemy, żeby nasze płyty, oznaczone pomarańczową naklejką nie kosztowały więcej niż 44,99 PLN !
To jest cena dla każdego, kto nie chcę odmawiać sobie radości słuchania muzyki z dobrych, legalnych i tanich płyt.”
Tekst pochodzi z oficjalnej strony internetowej promującej akcję „Ludzka Cena” – www.ludzkacena.pl