Polskie EPki w Excessive Pressure
Excessive Pressure to wydarzenie klubowe, które ma wypełnić lukę po nieobecnych już undergroundowych imprezach w centralnej Anglii. Co więcej, od początku tego roku pod tą marką ukazują się także wydawnictwa muzyczne artystów związanych między innymi z bliźniaczym Beyond. Label prezentuje szeroko pojęte brzmienia trancowe, publikując zarówno typowo upliftingowe kawałki Steve’a Allena („1946” / „Lemon Drizzle”), ale również rasowe techowe bomby, jak w przypadku EP-ki „Chasing Shadows” duetu Mac & Taylor. Natomiast ostatnie dwa projekty firmowane przez Excessive Pressure to w pełni polskie wydawnictwa Andre Glenska i Indecent Noise’a!
Glenska pamiętacie pewnie z duetu Vision84, który uformował razem z Adamem Stodtko. Od początku ubiegłego roku chłopaki pracują solowo, czego efektem był zawadiacki remiks „Sleeping Under the Stars” Underwatera oraz interpretacja „Breathing You In”. W tym roku zyskał już rozgłos za sprawą niewydanego jeszcze „Monday Reflections”, które znalazło się na najnowszej kompilacji z Enhanced Recordings – „Digital Society”. Opublikowane przez Excessive Pressure „Empty Sky” jest w związku z tym pierwszym solowym singlem Glenska. Wersja autorska to popularna ostatnio fuzja upliftingowych melodii z wyrazistym bass-drumem oraz charakterystycznymi dla UK trance’u przeszkadzajkami. W zbliżonym stylu zawiera się interpretacja znanego z takich właśnie brzmień Indecent Noise’a. Po celebrowanym załamaniu, bazującym na klasycznym motywie klawiszowym, na moment pojawia się breakowy bit, dodatkowo budujący napięcie nim utwór ostatecznie się rozpędzi. W totalnie odmiennym kierunku zmierza aranżacja projektu Anguilla Project. Bracia Dziewulscy rozwijają melodyjny, ocierający się o progressive trance styl, w którym czują się najlepiej. Odstawili przy tym nieco ckliwą melodię z breakdownu, dodając jednocześnie typowe dla ich ostatnich prac elementy electro.
Najnowsza EP-ka Indecent Noise’a, który w Beyond odpowiedzialny jest za muzyczny wizerunek labetu (Artists and Repertoire), to z kolei wydawnictwo należące bez wątpienia do drugiej z wymienionych wcześniej kategorii, czyli rasowy floorkiller. Melodia ma tu znaczenie absolutnie drugoplanowe. „Phantom Forces” i „The Doomgaze Dog” to kawałki o ściśle klubowym odcieniu i – co najważniejsze – tego wykopu nie brak im ani trochę. Pierwszemu z nich trudno byłoby znaleźć bardziej odpowiedni tytuł, który nawiasem mówiąc, zaczerpnięty został z popularnej gry „Heroes”. Surowy bit i mroczna melodia mogą bowiem pozostawić trwałą skazę u osób rozmiłowanych w płynących trancowych utworach. „The Doomgaze Dog” jest wyraźnie szybsze, jednak również i w tym przypadku nie mam do czynienia z podręcznikowym schematem „build-up – breakdown”. Krótka chwila bez bitu dawkuje tylko natężenie, by już po chwili z impetem pędzić dalej.
Kolejnym wydawnictwem z Excessive Pressure będzie „Recession” Steve’a Allena i Petera Drury’ego, na którym znajdzie się też remiks autorstwa Indecent Noise’a.
EXP004 – Glensk – „Empty Sky”
Glensk – Empty Sky (Original Mix)
Glensk – Empty Sky (Indecent Noise pres. Terra Break Rework)
Glensk – Empty Sky (Anguilla Project Remix)
EXP005 – Indecent Noise pres. Noise Tek – „Noise Tek EP”
Indecent Noise pres. Noise Tek – Phantom Forces (Original Mix)
Indecent Noise pres. Noise Tek – The Doomgaze Dog (Original Mix)