Jaki procent fanów EDM zapłacił za oglądanie transmisji na żywo?
Bardzo dużo gałęzi biznesowych ucierpiało z powodu panującej pandemii. Nie inaczej było z branżą muzyczną, jednakże jak pokazują nam najnowsze badania scenie EDM się lekko „upiekło”.
Pandemia ciosem w EDM?
Przykrości płynących z ograniczeń związanych z pandemią doświadczył chyba każdy z nas. Nie inaczej było w przypadku wielkich światowych korporacji lecz w ich przypadku mowa jest o wielomilionowych stratach. Ograniczenia zgromadzeń niemalże wyeliminowały a przynajmniej sprowadziły do podziemia wiele koncertów.
A idąc dalej tym tokiem myślenia brak koncertów na własnej skórze odczuło wiele światowych DJ-ów. By ratować upadającą scenę pewne było, że czeka nas niemała rewolucja. I tutaj ścieżki wielu artystów zaczęły się rozchodzić.
Przeczytaj też: Ponad 50 setów z EDC Las Vegas w jednym miejscu
Podczas gdy grupa producentów większą ilość wolnego czasu spożytkowała na wydanie świetnych albumów, ich druga część nie mogła pogodzić się ze stratą koncertów. I właśnie w ten sposób narodził się pomysł koncertowania w formie online. Jednak nie wszystkich słuchaczy muzyki elektronicznej do zakupu biletu przekonało zwykłe ujęcie kamery na DJ-a.
By przekonać do siebie większą część fanów wiele firm zaprezentowało całkowicie nowatorskie rozwiązania przez co ze strony wizualnej koncerty online były nawet atrakcyjniejsze od tych na żywo.
Gravedgr – Escape Halloween Virtual Rave-A-Thon
Szokujące badania Maven Road
Globalna firma zajmująca się analizą biznesową Maven Road podzieliła się z nami swoimi ostatnimi badaniami. Nowe badanie badanie dotyczyło sceny muzyki elektronicznej. Firma sugeruje, że nawet 45% fanów EDM było gotów zapłacić za oglądanie transmisji na żywo w czasie pandemii.
Muzyka taneczna jako trzeci najpopularniejszy gatunek na świecie cieszy się 1.5 miliarda regularnych słuchaczy. Ostatnie badanie Dance Music These Days zagłębia się w charakterystykę fanów muzyki tanecznej, jednocześnie podkreślając zmieniające się trendy po pandemii.
Dzieląc się procesem i podejściem stojącym za badaniem współzałożyciel i dyrektor operacyjny Maven Road Paul Herrera mówi:
Nasz zespół analityków w Maven Road połączył jakościowe i ilościowe metody badawcze, aby uzyskać pełne zrozumienie tego, co charakteryzuje kulturę muzyki tanecznej, zarówno online, jak i offline.
Jak możemy się dowiedzieć z informacji przekazanych w badaniach na platformie Twitter w latach 2019-2020 treści związane z udostępnianiem linków o transmisjach na żywo stanowiły największy przyrost ze wszystkich treści udostępnianych przez użytkowników. Ponadto fani uznali platformy takie jak Reddit za niezwykle cenne w celu utrzymywania kontaktów z ludźmi wcześniej poznanymi na festiwalach.
Przeczytaj też: Ultra Music Festival w Miami powraca – pierwsza faza line-up’u
Czytając dalej dowiadujemy się, że grupa fanów muzyki elektronicznej bardzo zacieśniła więzi wymieniając się żartami, memami czy anegdotami z poprzednich imprez. Słuchacze wymieniali i inspirowali się pomysłami na domowe rave’y.
Chociaż niemal wszyscy z utęsknieniem wyczekują już prawdziwych festiwali nie można zlekceważyć faktu jak bardzo zbliżyła nas do siebie ta pandemiczna perspektywa muzyki elektronicznej.
By być na bieżąco ze wszystkimi newsami o muzyce elektronicznej koniecznie zaobserwuj nas na Facebooku.