303 kontra 303
Już w zeszłym roku odnotowywaliśmy coraz częstsze powroty do kwasowego brzmienia Rolanda TB-303. Czyżby 2012 miał nam przynieść kolejne sztosy z charakterystycznym brzmieniem w roli głównej? Dwóch bardzo znanych, wręcz mainstreamowych artystów znanych ze ścisłych czołówek klubowych list przebojów właśnie przygotowało własne wariacje na ten temat.
Właściwie to łącznie trzech, bo w pierwszym numerze mamy kolaborację Alexa Kenji z Manuelem De La Mare. Ich „Acid As 303” kwasowymi dźwiękami atakuje już od pierwszego taktu. Mocno przesterowane „acid squelches” rozniosą niejeden parkiet, dwóch Włochom udało się zbudować dramaturgię w tym tracku. Jest hałas, jest moc, jest (prawdopodobnie) pierwszy hit Toolroom Records w tym roku.


Druga propozycja w tym stylu to zapowiedź nowego tracka Nicky’ego Romero, który ukaże się już niebawem w labelu należącym do Tiesto czyli Musical Freedom. „Generation 303” zawiera wokalny sampel znany z megahitu The Chemical Brothers „Block Rockin’ Beats”. Numer – jak właściwie wszystkie oparte na patencie 303 kawałki świata – nie zaskakuje niczym, ale słucha się tego świetnie. Która 303-jka lepsza?

